<

Uyku Hakkında Bilmedikleriniz

Bunlar eminim uyku hakkında çoğu kişinin bilmediği bazı bilgiler. Bildiğiniz gibi uyku sağlığınız için vazgeçilmez öğelerden biri. Okumanızı tavsiye ederim.

  • Kaydedilen en uzun uykusuz kalma rekoru sallanan sandalye maratonunda, 18 gün, 21 saat ve 40 dakikadır. Rekorun sahibi halisünasyonlar, paranoya, blanık görme, anlaşılmayan konuşma ve bellek ve konsantrasyon bozukluklarından yakınmıştır.
  • Yakın bir tıbbi gözlem olmadan birinin gerçekten uyanık olduğunu söylemek imkansızdır. İnsanlar kendilerini bile farkında olmadan gözleri açık halde şekerleme yapabilirler. Devamını oku »

İlk Tanıştığınız Birine 100 Üzerinden Kaç Puan Verirsiniz?

Geçen bir dersimizde konu açılmıştı ilk tanıştığınız kişiyi 0 – 100 arası kaç puandan değerlendirirsiniz diye. Ben genelde 100 üzerinden 50 ile başlarım. Çünkü ilk anda bu kişiyi yeterince tanımadığımızdan hakkında görünüşüne, ses tonuna vs. bakarak iyi veya kötü şeklinde yorum yapmamız yanlış olur. İlk anda kişiye haketmediği kötü bir önyargıyla yaklaşmak onu bizden kesinlikle soğutacak ve kalbini kıracak veya ona çok iyi birisiymiş gibi davranmak sonunda bizim zarar görebileceğimiz kötü sonuçlara sebebiyet verebilecektir. O yüzden bence herkesi ilk anda eşit değerlendirmek gerek.
Devamını oku »

Fight For Kisses – Öpücükler İçin Savaş

Bu da oldukça hoş bir reklam. Animasyon oldukça yaratıcı bir fikirle hazırlanmış. Kısaca kadınlar bebeklerini yumuşak tenleri yüzünden kocalarından daha fazla seviyor ve kocaları da tekrar onların dikkatlerini çekmek ve onları bebeklerin elinden almak istiyor. Birgün baba özel bir silah buluyor ve buyrun devamını izleyin.
Devamını oku »

Sonunda Blograzzi’deyim

Uzun zamandır şu blograzzi‘ye üye olsam mı olmasam mı diye düşünüyordum, bir kararsızlık içindeydim ama bugün üye olmaya kesin karar verdim ve oldum. Tüm millete, devlete, evrene blogosfere hayırlı olsun. Niye kararsızlık içindeydim kısmına gelince “Nerede çokluk, orada  bokluk. ” sözü güzel bir açıklama olur. Öncelikle sistemin gerekliliğini tam olarak anlayabilmiş değilim, yani bugüne kadar onsuz yaşadım onsuz da devam edebilirim . Ayrıcabazı blogcularla ilgili de çeşitli iç savaşlar, çekememezlikler vs. olmuştu.

Neyse umarım benim için iyi bir tecrübe olur.

Sonunda Taşındım

Hafta içinde yaklaşık bir aydır beklediğim yurt naklimin çıkmasıyla dün Osmangazi Üniversitesi yakınıdaki Dumlupınar Yurdu’ndan ayrılıp Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü’ndeki yurda taşındım. Aslında Dumlupınar Yurdu daha iyi idi fakat okuluma çok uzaktı. Odaları bu yurdun odalarına göre daha geniş ve yüksekti ve her katında da çalışma salonu vardı. Ayrıca bu yurt biraz daha eski bir yurt. Söylentilere göre 1991’de en iyi yurt seçilmiş ama bir de şimdi gelin görün halini 😀 Neyse sonunda kurtuldum bu yurt muhabbetinden, artık her gün bir sürü yol gitmeye gerek yok, gerçi ona da tramvay ile gidiyordum ama o da para götürüyordu işte.

Ya Ben De Mi Başlasam Şu Sigaraya

Acaba ben de mi başlasam şu sigara denen şeye, baksanıza efendim faydaları saymakla bitmiyor. Akciğerlere şekil veriyor, ayrıca katran tabakasıyla kaplıyor, izolasyon niyetine gider bu da. Buyrun izleyin;
Devamını oku »

Aferin Bana Yarım Yılda Bir Kitap; Ufak Şeyleri Dert Etmeyin

Aferin bana, yarım yılda bir kitap bitirebiliyorum. Bahsettiğim kitap Richard Carlson’un Ufak Şeyleri Dert Etmeyin (Don’t Sweat The Small Stuff…and It’s All Small Stuff) adlı kitabı. Kitabı yazın okumaya başlamıştım. Yanlış hatırlamıyorsam Ağustos ayı başlarında 135. sayfada falan kalmıştım. Kitabın tamamı yaklaşık 160 sayfa. Daha sonra da bir daha elime almadım ve en son dün gece kaldığım yerden devam edip, kitabı bitirdim. Yani kitabı yarım yılda okumuş oldum. Şaka şaka 😀 maymun iştahlılığım yüzünden kitabı bitirebileceğim zamanda bitirmedim ama arada da boş durmadım başka kitaplar okudum. Biraz da kitaptan bahsedeyim. Kitap ufak şeyleri dert etmeyin, zaten hepsi de öyle şeylerdir diye bir mesaj veriyor. Konusun da tahmin ettiğiniz gibi herşeyi dert etmememiz, olumlu düşünmemiz vs. vs… Devamını oku »

Baba Gibi 3D Cep Telefonu Oyunları = NFS Prostreet, V-Rally3D, CovertOps1943

Bir sürü para verip bilgisayar fiyatına cep telefonları alıyorsunuz, bir işinize yaramıyorlar. Buyrun cep telefonunuzda bilgisayar oyunlarını aratmayacak 3D cep telefonu oyunları; NFS ProStreet, V-Rally3D ve CovertOps1943. Oyunların hepsi Java MIDP 2 standardındadır ve çalışabilmesi için telefonunuzun Java 3D desteği olmalıdır. Tümünün ekran çözünürlüğü 176 x 220’dir. Devamını oku »

Açıköğretim İngilizce Öğretmenliği VS. Örgün İngilizce Öğretmenliği

Dün İleri Yazma dersi öğretmenimiz  İngilizce öğretmenlerimizin yetersiziği ile ilgili bir olay anlattı. Olayı çoğunuz izlemiş ya da gazetelerde okumuşsunuzdur ama bu aralar pek ilgilenmediğim için benim haberim yoktu. Yurtdışından eğitimciler bazı eğitim programları için Türkiye’deki birkaç teknik liseye gelmiş. Tabi adamlar İngilizce konuşur, bizim bakanlar ve okul görevlileri Türkçe. Arada iletişimi sağlamak için İngilizce öğretmenleri çağrılmış. Olay da ondan sonra; bizim İngilizce öğretmenleri adamlarla anlaşamamış. Bakan falan şaşırmış buna. Daha sonra da tercüman çağrılarak konu halledilmiş. Öğretmenimiz de haklı olarak bize biraz nutuk çekti. Devamını oku »

Turkiye’nin Yeni Tanitim Videosu!!!

Bana da surat kitabında arkadaşlar göndermiş. Nasılmış efendim 😀