Ejder Kapanı

____________________________________________________________________

Ejder Kapanı 2010’da vizyona giren yerli bir film. Ben de birkaç gün önce izleme fırsatı buldum. Genel olarak güzel bir film diyeyim.

Başta film birkaç polisimizin bir olayı çözmeye çabasını sergiler gibi görünüyor. İlk başlarda kız kardeşine tecavüz edilmiş bir adamla konuşuyor polisler. Sonrasında bu adamdan pek bahsedilmemesi sonunda bu adamın önemli bir görevi olduğu fikrini oluştursa da bu tadı kaçırmıyor. Birçok kişi ölmeye başlıyor ve bunlar da penisleri kesilmiş ve ölü halde bulunuyorlar. Film özetle böyle başlıyor.

Sonunda ise işler sanki tam ters döner gibi bir hal alıyor. Bizim polisimiz aman nelere dönmüş. 🙂 Aflarla hapisten birçok suçlunun çıkması eleştiriliyor ki zaten öldürülenler de genellikle bu aftan faydalanarak çıkan kişiler.

Film polisiye ve düşündürücü bir filmya, bununla aynı çizgide en iyi filmlerden biri olan Se7en filmi ile ortamda, ışık ve renk tonlarında bir benzerlik var. Gerçi buna benzerlik demek suçlama gibi olur. Daha çok bu filmin türündeki filmlerde bir tehdit, ürperti ve endişe ortamı yaratmak için kullanılır bu.

Ejder muhabbeti ise bir kertenkele ve bu kertenkeleyi planlarıyla eşleştiren bir katille ilgili. Cinayetlerin olduğu noktaların ejder motifi ile bağlantısı var.

Özetle genel olarak beğendiğimi söyleyeyim de daha fazla abartmayayım. 🙂 İzlenesi mi? Evet, kesinlikle zevkle izlenesi.

Beğenmediğim bir sondaki seks sahnesi var. Başroldeki polis bey yine polis olan yenge adayı ile bir seks yapıyor, bir seks yapıyor ki sanırız beyimiz seks yaparak taş kırıyor. Yahu gidebileceğin mesafe de aynı, genişlik de, ne o kadar hayvani saldırıyorsun ki. 🙂 Ha bir de bu sahne biraz gereksiz, diğer filmlerden özenilmiş bir sahne olmuş gibi. Kahraman polis olayı düşünüp çözdüğü anda, diğer suçlu da en aşağılık olaylarından birini icra ediyor oluyorya vs. Bunun yerine bir kur sahnesi vardı ki çok hoşuma gitmişti. Polis abimle yenge biraz dövüşür gibi kurlaşıyordu burada. Bu tuhaf, sonradan asılmış seks sahnesi yerine buradaki gibi bir kur şovu izlemeyi tercih ederdim.

Film hakkında özet düşüncelerim böyle. İzlenesi bir şey yani. 🙂

Ejder Kapanı fragmanı: