Gebze Türkiye Koşuyor Zafer Koşusu

____________________________________________________________________

Türkiye Koşuyor Zafer Koşusu 7 Kasım’da zevkine katıldığım bir koşu yarışı idi. Ben yarışmıyorum tabi, zevkine koşuyorum. 🙂

Yarışın bir güzel tarafı Gebze civarında yani bana yüz küsür kilometre kadar mesafede olması ve öğlene yakın başlaması idi. Normalde bizim yarışlar en geç 9’da başlamış olur ki, İda Ultra ve bir çoğu sabahın köründe güneş doğmadan başlar. Hoş, geceden başlayan yarışlar ya da parkurlar da oluyor ama onlar genelde çok uzun mesafeler için. Bu ise saat 11.00’de başlayan güzel bir yarıştı.

Gece güzel bir uyku alıp sabah yola çıkıp Gebze tarafına gittim. Kuzey Marmara Otoyolu üstünden 2 saatlik mesafede bir yer. Gebze’de Denizli ve Mollafeneri köyleri arasında bir yerde piknik alanı olarak kullanılan İstanbul Park Orman’da idi yarış. Kocaeli’de İstanbul’un ne işi var diye düşünmeden ben de edemedim.Otoyolda yolculuktan sonra otoyoldan çıkıp fabrikalar arasından köy yoluna bağlanıp ulaşılıyor mekana. Güzel bir ağaçlık alan. Otopark kısmı da vardı ki gayet iyi oldu. Alana ulaştığımda gidip ilk önce kitimi aldım. Yarış numaramı vs. tişörtüme takıp biraz dinlenip yol yorgunluğunu paslamaya çalıştım.

Yarış 10KM ve standart bir mesafede, tek parkur. Orman içine doğru bir koşuyla ağaç altında başlayıp bir süre sonra yerleşim yerlerinin içine giriliyor ve tekrar ağaçların içine giriliyor. Ağaçların içine girdikten sonra da aynı rotayı geri dönüyorsunuz gibi bir şey oluyor.

Başlamaya yakın biraz ısınıp yerimi aldım. Start ile koşmaya başladık. Yalnız ilk anda organizasyon ortalığı bu duman çıkaran şeylerle ortalığı bir duman altı yaptı, kokudan geçilmedi. 😀 Devamında ormana dalıp koşuya başladık.

Bundan sonra 3 KM mesafeye yakın sürekli ormanlık alanda koştuk. Yaklaşık 5.00 dk/km tempo ile başladım. Biraz daha hızlandım ya da yavaşladım yer yer. Ufak tefek inişler çıkışlar vardı güzergâhta. Eğlenceli idi hani.

Birkaç su noktası vardı. Yaklaşık 3. kilometreden sonra ormanlık alan bitip açık yola çıktık. Buradan sonrası da tarla yolu formunda toprak, çakıl vs. farklı zemin türlerinde keyifli bir yoldu. Tabi güneşe çıkınca biraz sıcağı hissettim. Biraz ilerleyince Denizli köyünün kenar sokaklarından geçip tekrar ormana doğru devam ettik. Biraz tırmanış da vardı buralarda. Az sonra ormandan çıktığımız yola girdik ve 6.5 KM gibi tekrar ormana girdik. Ormanda koştuğumuz rotayı aynı gerisin geriye koştuk. Çıkışlar vs. biraz da yorgunluk, tempom düştü biraz. Yaklaşık 52 dakikada parkur güzel bir şekilde bitti.

Kısa, keyifli bir koşu oldu. Hani haftasonu gidip koşulacak türden bir koşu daha çok. Tabi uzaktan gidenler bu parkur için anca yarış vs. için gider. İkramlık meyve, su vs. tüketerek dinlendikten sonra ödül töreni oldu. Hızlı atletler madalyalarını aldı.

Sonrasında da gidip koştuğumuz ormanlık alan içerisinde biraz yürüyüş yapıp dolaştım. Biraz ağaçların ve gölgenin tadını çıkardım. Sonra da döndüm gitti… 🙂