<

Opera 12 Ubuntu video hızlandırma problemi

Ubuntu üzerinde son Adobe Flash Player sürümlerinde uzun zamandır bir sıkıntı var. Bu sıkıntı Adobe’nin Linux için çıkardığı son Flash sürümünde olması sebebi ile de bu sorun kalıcı olarak kalacak idi. Ama bir şekilde çözebilen çözmüş, Firefox’ta şu an bu sorun yok. Chrome ise dahii Flash ile bu soruna hiç bulaşmamıştı zaten ki güncelleme de almaya devam edecek herhalde. Devamını oku »

Panoramio

Panoramio’da 500 bin gösterimi devirmişim, geotagging (coğrafik etiketleme) ve cell hunting (hücre avcılığı) devam… 625/737 şu an Google Earth’e girme oranı var.

Panoramio hesabım.

Ganimet

Soran birkaç kişiye ithafen… 🙂 Burada olmayan birkaç şey daha vardı tabi. Devamını oku »

HSPA+ vs. LTE

Günümüzde 3G için kullanılan HSPA+ standardı ile 4G için kullanılacak LTE standartları arasında bir karşılaştırma. Aynı bant genişliği ve anten sayısıyla yapılan bir karşılaştırma. Hatta HSPA+ multicarrier ve DL Interference Cancellation gibi gelecek yeni özellikler de eklenmemiş karşılaştırmaya, Qualcomm bunlar da geldiğinde fark daha da azalacak diyor. Devamını oku »

Şebnem Kısaparmak – Devran Böyle Giderse

Reblog.(Org. 28.03.2009)

Efendim son zamanlarda dinlediğim en hoş şarkı diyebilirim. Yeni bir şarkı değil ama gayet eğlenceli, anlamlı ve dinlemesi zevkli, benim gözümde bir devrim şarkısı. Şarkı Şebnem Kısaparmak’ın Devran Böyle Giderse şarkısı. Devamını oku »

Van Damme ve Volvo reklamları

Van Damme’ın ölüme meydan okuduğu Volvo reklamı videosu.

O videonun kamera arkası. Devamını oku »

Linukslaşma

Blogda birkaç yazı ve yorum da düzeltmeler ve küçük eklemeler yaptım. Bunları yaparken forumlarda yazdıklarım falan da aklıma geldi. Eskiden mesela blogda bir Linux programı için bir şey yazacaksam mutlaka yazının başlığına ve girişine Linux için olduğundan bahsederdim. Ancak son zamanlarda direk programın adını yazıp geçtiğimi farkettim. Forumlarda da biraz böyle takılmaya başladım. Devamını oku »

Android’de gömülü uygulamaları devre dışı bırakma

Android işletim sisteminde RAM ve işlemci kaynaklarımızı haddinden fazla tüketen pek çok uygulama var. Bu durum bu cihazların batarya kapasitesi ve dayanma sürelerini göz önünde bulundurunca istenmeyen bir duruma dönüşüyor. Bir uygulama belki birkaç günde ya da haftada hatta ayda bir kez kullanacak olsak bile arkaplanda durup bir şeyler yapmaya devam edebiliyor. Kendi yüklediğimiz uygulamalarda söz sahibi sayılırız ama bu derdimize bir de telefon üreticisi ya da operatörün telefonun ROM’una gömdüğü uygulamalar da ekleniyor. Bunları cihazımızda ROOT yetkisi elde etmeden kaldırmamız mümkün değil. Ancak yeni Android sürümlerinde bunları pasifleştirerek işlemci ve bellek kaynaklarımızı kullanmalarının önüne geçebilmemize olanak verilmiş durumda. Bunun için bu uygulamaları silmeden kaldırmadan sadece devre dışı bırakıyoruz. Devamını oku »

Google Earth 6 adres arama sorunu

Linux üzerinde Google Earth 6 ile bir konum ararken adresi yazıp aramayı başlattıktan sonra “Geçersiz HTTP isteği!!!” hatası alıyorsanız sebebi libcurl.so.4 kütüphane dosyasının eski olmasıdır. Çaresi var. Hemen uçbirimden ya da işte terminale girip işletim sisteminize göre aşağıdaki komutu yazarak dosya yöneticinizde tam yetkiye erişebilirsiniz:

Ubuntu için: “sudo nautilus

Kubuntu için: “sudo dolphin

Bu komutları yazıp Enter tuşuna basın ve root şifrenizi de girip süper kullanıcı yetkilerinizi donanmış halde dosya gezginini açın. Bundan sonra da Bilgisayar sekmesine ya da “/” yani ana dizininize tıklayıp oradan şu yolu takip edin: Devamını oku »