İnternet kitabı :)

____________________________________________________________________

Haber sitelerinde ilginç bir yazı vardı bugün (Yazı diyorum, çoğunda aynıydı 🙂 ) İnternet’i kitap olarak basmakla ilgili. İnternet’i bir kitap olarak basarsanız ne yapar ne kadar yer kaplar vs. bir araştırma.

Yazıya göre İnternet’i kağıda basmak için yazıcınıza 45 milyon kartuş (yarım milyon ton mürekkep) ve 700 mil kare (1800 km kare kadar) alanı kaplayacak kadar kağıt gerekiyor. Bu kadar kağıt da 40 bin ağaç yapıyor ki bir doğa felaketi, bırakın İnternet sunucularda kalsın!

Bu kitabı bir inkjet yazıcı ile çıkarmak ise 3805 yıl kadar alabiliyor, karanlık çağlarda başlamamış gerekliydi. 🙂 Ha yok, tek yazıcıdan değil de Amerika’daki tüm yazıcılardan çıktı alıcam derseniz de 6 dakika 36 saniyede halledebiliyorsunuz işi! Bunu dünyaya yayarsanız çok daha az zaman alacaktır bu. 🙂

Bu kitabı basıp ciltledikten sonra ortaya çıkan şey (kitap) 600 bin ton ağırlık ve 30 KM yükseklikte olacak. 🙂

Kitabı okumaya başladığınızda da 7/24 uyumadan ancak 57 bin yılda bitirebilirsiniz. Yok ben o kadar okuyamam, işimi gücümü bırakamam her gece yatmadan önce 10 dakika bakar geçerim diyorsanız bu durumda da İnternet kitabını bitirmeniz 8.219.088 yıl sürecek. 🙂

Bu bilgilere nasıl ulaştılar İnternet’in boyutunu nasıl hesapladılar bilmem ama ilginç bir araştırma olmuş.

Araştırmayı yapan CreativeClouds diye basım teknolojileri konusunda yazılar yazan bir blogdan biri, İngilizce orijinal resimler halindeki içeriğe gitmek için tıklayın. Ahah bu bağlantıyı işte o haber sitelerinde bulamazsınız. 🙂

————————————————

Aşağıda yorum yazan metude‘nin uyarısı üzerine, yazıyı acele yazayım derken yazmayı unuttuğum birşeyi ekleyeyim. 🙂

Bir kere bu kadar büyük bir kitap okunmaya değmez! Evet değmez, çeğreğini okusanız yeter de artar bile. Neden mi? Çünkü geri kalanı zaten o okuduğunuz %25’lik kısmın kopyası ya da farklı sözcüklerle veya farklı dillerle değiştirilmişi. 🙂 Aslında %25 çok iyimser bir oran oldu. 🙂

Kopya içeriği atlarsak da geride büyük miktarda bir terör, satanist, zararlı yazılım, zararlı amaçlara yönelik farklı siteler ve porno siteler kalıyor. Bunların hangisini okuyacağını da kişi kendi özgür iradesi ile seçmeli. 🙂

Ayrıca bu kitabın boyutu sadece İnternet’in yazı içeriğinden mi, yoksa toplam boyutundan mı belirlendi bilmiyorum ama boyuttan belirlendiyse, tonlarca film ve şarkı da var bunların içinde, bu da unutulmamalı.

Yani sonuca baktığımızda kelime kelime okursak 57 bin yılda bitirebileceğimiz bir kitabı seçici geçirgen bir bakış açısı ile sadece kendi dilimizdeki ve İngilizce dilindeki yazıları okursak bir ömürde okumanın mümkün olduğunu düşünüyorum. Tabi dediğim gibi kopya yazıları falan okumak yok. 😀