Ülkemizi tanıtamıyoruz!

____________________________________________________________________

Evet sık duyduğumuz sözlerden biri bu; ülkemizi tanıtamıyoruz. Nice doğal güzelliklerimiz zenginliklerimiz var ancak bunları dünyaya ve hatta kendi insanımıza bile tanıtamıyoruz. Böyle olunca da bu kaynakları örneğin turistik bir maksatla kullanamıyoruz.

Geçen yıl Amerikan başkanına ayakkabı fırlatılması ile ilgili bir olay olmuştu. Sonra birden İnternet’i ayakkabı fırlatma olayları kapladı, birden tüm ayakkabı üreticileri o ayakkabıları sahiplenip biz ürettik dedi. Bu eylem başka yerlerde de farklı kişilere uygulandı vs. Dün de ’deki bir uygulamasını gördük eylemin. IMF başkanına ayakkabı atıldı.

Halbuki daha orijinal yöntemlerimiz vardı bizim. Ayakkabı artık herkesin atabildiği birşey haline geldi, basitleşti, isteyen atıyor, moda oldu yani. Bizim ise daha özgün fikirlerimiz var.

Dün sabah geldi aklıma, geçen senelerde İstanbul’da yine bir üniversitedeydi sanırım, bir bayanın (kim olduğu ile ilgili araştırma yapmak istemedim, zaten atılan maddede de ufak bir ima var) konuşması esnasında protesto amaçlı kendisine birşey atılmıştı. Bu atılan şey koç testisi idi; koç hayvanının testisleri! Sanırım da bayanın yüzüne isabet etmişti. İşte bu kadar orijinal fikirlerimiz var!

Peki dünkü olayın başrol oyuncuları da ayakkabı ile uğraşmayıp adamın suratına fırlatsalardı testisleri? Emin olun ki şu ankinden çok daha fazla dikkat çekerdi. Bir kere kendi umursamaz milletimiz bile ne varmış adama testis atacak kadar önemli diye düşünürdü. Tüm haber ajanslarından yayın organlarına ileti geçilir, her yerde bu olay konuşulurdu. Ciddi bir şekilde gündeme otururduk yani. Manşetler; “Türkiye’de IMF başkanına testis atıldı, Başkan koç testisi ile karşılandı” vs. vs… İyi veya kötü bilmem baya duyulur dikkat çeker bir reklam olurdu.

Böyle orijinal bir testis atma fikrimiz var ama kullanmıyoruz, sonra da ülkemizi tanıtamıyormuşuk, reklamını yapamıyormuşuk yakınıyoruz. Yahu değerlendirin elinizdeki fırsatları! Adam gelmiş niye herkesin artık bıktığı ve ilgi çekmeyen ayakkabı atasın ki! Yeni birşeyler yarat ki yeni modayı biz yaratalım herkes sonra testis atsın değilmi!

Not: Bu arada IMF başkanıyla bir derdim yok, ayakkabı falan atılması taraftarı değilim, burada sadece gündemdeki o olduğu için örneğimde kullandım.