Google PR Güncellemesi

____________________________________________________________________

Bu Google’ın da ne zaman ne yapacağı belli olmuyor. F-Blog.info alan adını aldığımdan beri ki ilk deÄŸiÅŸim yakın bir zamanda oldu. DeÄŸiÅŸimi Burak’ın Mayıs Pagerank Güncellemesi yazısını okuyunca farkettim. Daha sonra PR kontrolü yaptığımda sitemin deÄŸerinin PR deÄŸerinin 4 olduÄŸunu gördüm.

Alan adımı yaklaşık bir yıl önce almıştım ve o zamandan sonra 3- 4 aylık bir süre PR değerim 0 idi, sonra da 3 olmuştu ve bu son güncellemeye kadar da 3 olarak kalmıştı. Şu an ise 4.

Peki PR değerimiz 4 oldu da ne oldu, efendim hiç birşey olmadı. Kaç PR ne ifade eder yazım için yaptığım araştırmaya göre hiç önemli bir değeri yok, oldukça normal bir PR değeri:

4: Oldukça normal bir seviyedir ve sitenizin rekabet seviyesini artıracak yeterli sayıda ve kaliteli linke sahip olduğunu gösterir.

Çok önemli bir deÄŸer deÄŸil ama eski deÄŸeri 3′e göre önemli bir farkı var:

PageRank 3: Bazı koşullarda tamam olabilir ama yüksek rekabet seviyesine sahip kelimelerde pek şansı yok.

Rekabet seviyesi yüksek anahtar kelimelerde de başarılı olabilme.

Tabi iÅŸin esasına bakarsak önemli hiçbir deÄŸiÅŸiklik yok. Zaten Google’ın bu deÄŸerleri doÄŸru ve güncel gösterip göstermediÄŸi konusunda uzun zamandır tartışmalar var. Bir de Google Site Yöneticisi Araçlarına göre Google’da kayıtlı sayfalarımın ortalama %80′i düşük PR deÄŸerine sahip, diÄŸerlerine de PR deÄŸeri atanmamış. Yani ÅŸu an tam olarak ne olduÄŸu belli deÄŸil. Sanki Google’ın bizi biraz sevindirik yapmak için bir deÄŸiÅŸimi gibi birÅŸey geldi bana. Tabi PR deÄŸeri düşenler de var ama bunun nedenini Google’dan baÅŸka kimse tam olarak bilemez. Ne de olsa linkleri nasıl saydığıni, hangilerini saydığını hangilerini kabul etmediÄŸini bilen tek o. Neyse ÅŸimdilik biraz keyfini çıkaralım PR deÄŸiÅŸiimnin. :D

26 Yorum

  • Yazan: E. Ali Turkey Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.14 , 2 Mayıs 2008 @ 12:13 pm

    4 iken düşenler bence içeriği fazla şişiriyorlar sitenin anahtar kelime dağılımı vesaire bozuluyor. Bir de bazı yerlerdeki linkleri zamanla silinmiş olup eksiliyor bu da etkili olmuş olabilir.
    Ayrıca başka yerdeki linklerinin artık eskisi gibi ziyaretçi göndermemesi çok daha kuvvetli ihtimal. Çünkü link olması yetmiyor, o linklerin ziyaretçi göndermesi de önemliymiş diye okumuştum. Burada başka incelikler de var. meslek sırrı. :)
    Bu konudaki araştırmalarımı tespitlerimi yakında yayımlayıp raconuna uygun link değişimi uygulaması başlatıyorum. :) Hiçbir şey sır olarak kalmamalı herkes bilmeli. :)

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 9.50 , 2 Mayıs 2008 @ 1:49 pm

    İşin içinde Google varsa herÅŸey sırdır. Google’da sır olmayan tek ÅŸey;
    Sitelerinizi insanlar için yapın, Google için değil. :D

    Google PageRank vs. hepsi saçma. Hepsi Google’ın kendi yarattığı link alemindeki insanların yaÅŸama çabaları. Düşünün ki zamanında böyle birÅŸey hiç yoktu. İnsanlar birbirleriyle link takası yapıp hiç ziyaretçi getirmeyen linkleri için diÄŸer site yöneticilerine yalvarırmıydı. Öyle olsaydı zaten PR doÄŸal bir ÅŸekilde ölçülebilidi fakat günümüzde artık iÅŸ iÅŸten geçmiÅŸ durumda. PR yalanı veya saçmalığı içinde kendimize hilelerle yer edinmeye çalışıyoruz.

  • Yazan: E. Ali Turkey Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.14 , 2 Mayıs 2008 @ 2:15 pm

    Hile değil, gizli saklı olmadan yapılan işleri kastetmiştim ben. Karşılıklı olarak, anlaşmalı olarak. Nitekim aylarca takip ettiğim iki blog tahmin ettiğim gibi PR 5’i yakaladı.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 9.50 , 2 Mayıs 2008 @ 2:33 pm

    Kimseye hile yaptı falan demiyorum. Hepsi Google’ın suçu diyorum :D , algoritmaları çok iyi ama linke dayandığı bilindiÄŸi için herkes link takası gibi yapay yöntenmlerle sıralamasını yükseltmeye çalışıyor. Bu durumda da link sayımı fikrinin doÄŸallığı gidiyor.
    Google’ın linklerle ilgili fikri neydi;
    Link verilen bir sayfa veya site insanlar için kaliteli bir içerik veriyorki insanlar ona link veriyor.
    Fakat günümüzde linklerin bu bağlamda bir önemi kalmadı, en kalitesiz siteler bile çok sayıda linke sahip olabiliyor. Bu durumda da PR değerinin önemi kalmıyor.
    Sistem ilk iÅŸlemeye baÅŸladığında sadece kaliteli içeriÄŸe sahip siteler yüksek PR’ye sahip olabilirken, ÅŸimdi link takası ile herkes iyi PR deÄŸerleri elde edebiliyor.
    Bloglardaki blogrolllar bile artık karşıdaki blogcunun PR egosunu tatmin etmeye yönelik düşünülüyor.
    Peki bir sitenin PR 0 veya PR 10 olması normal kullanıcı için ne fark ederki. Örneğin yaz boyunca sitemin PR değeri 0 idi fakat ziyaretçi sayım da kat kat idi. Peki siteme gelen ziyaretçilerin kaçı PR değerime bakmak istedi ya da kaçı bunun varlığından haberdar idi, muhtemelen hiçbiri.
    Yani PR Google’ın yarattığı bir saçmalık ve ÅŸimdi bununla kendi de en azından site yöneticileri kadar uÄŸraşıyor. Ama sonuç = İnternet’teki kalitesiz içerikte artış ve bu içeriÄŸin bulunduÄŸu sitelerin ilk sıralarda görülmesi.

  • Yazan: Mert Turkey Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.14 , 3 Mayıs 2008 @ 10:04 am

    Tebrik ediyorum tatlı bir tebessümle… Mavigenc.Com’un da pr deÄŸeri 4 olmuÅŸ :) Bu aralar bir sorun var düzeltince bunu kutluycam (: Ayrıca Onur’un sitesi (domatessuyu) de 4 olmuÅŸ. Sen de dörtsün, hepimiz dörtüz :D

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 9.50 , 3 Mayıs 2008 @ 1:38 pm

    Bu ne kadreşim herkez 4 olmuş, arada bir tane farklı olmadan tadı çıkmazki bunun. :D Valla Google nasıl yaptı böyle birşey bilmem. Herhalde önceden düşürdüklerini biraz sevindireyim derken diğerlerine de yan etki yaptı. D:

  • Yazan: Oyun Turkey Windows XP Internet Explorer 7.0 , 1 Haziran 2008 @ 11:34 pm

    4 olsa ne olur 5 olsa ne olur.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Internet Explorer 6.0 , 2 Haziran 2008 @ 6:51 pm

    Evet.

  • Yazan: sexshop Turkey Windows XP Internet Explorer 6.0 , 18 Temmuz 2008 @ 1:16 pm

    teşekkürler !!
    Sexshop

  • Yazan: osi Turkey Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.16 , 3 AÄŸustos 2008 @ 11:15 pm

    tesekkurler

  • Yazan: sex shop Turkey Windows XP Internet Explorer 6.0 , 8 Eylül 2008 @ 6:21 pm

    tÅŸk ettik

  • Yazan: erotik shop Turkey Windows XP Internet Explorer 6.0 , 10 Eylül 2008 @ 6:19 pm

    bence pr degeri okadarda önemli bir birşey degildir ya.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 9.52 , 10 Eylül 2008 @ 8:24 pm

    Evet aslında o kadarda önemli değil ama insanlar bir bakıma bunu emeklerinin karşılığı olarak görüyorlar. Bazıları için ise reklam açısından önemli, bazıları için de para kazanmak için. Tabi daha önemli şeyler de var, erotizm gibi. :D :D :D :D Ya bu aralar ne yaptınız siz böyle ya, onlarca erotik, seksşop isimleri ve bağlantıları içeren yorumlar geliyor, sil sil bıktım valla. :D

  • Yazan: osi Turkey Windows XP Mozilla Firefox 2.0.0.17 , 21 Ekim 2008 @ 12:57 am

    bir anda google pagerank 0 dan 3 atlamak mümkün müdür acaba?

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 9.60 , 21 Ekim 2008 @ 1:00 am

    Evet mümkündür. Çok iyi ÅŸartlarda bir anda 0′dan 4′e kadar olabilir ama bu o kadar kolay deÄŸildir, biraz mucizevidir. 3′e atlamak biraz daha kolaydır ama genelde ilk baÅŸta daha çok 2′ye atlayanlar gördüm. 5 ve üstüne atlamak ise artık mucizeden öteye birÅŸey varsa ondandır, ama o da sanırım mümkündür, tabi bunun için tüm dünyanın seve seve link vereceÄŸi bir siteniz olması ÅŸart.

  • Yazan: Estetik Turkey Windows Vista Internet Explorer 7.0 , 25 Kasım 2008 @ 3:27 pm

    Artık biz bir dahakı guncellemeyı beklıyoruz ınsallah bızımde dıger arkadaslar gıbı bol bol prlerımız olur.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Internet Explorer 7.0 , 25 Kasım 2008 @ 5:13 pm

    Beklemekle olmuyor efendim. :) Eğer siteniz üzerinde gerekli çalışmaları yaptıysanız merak etmeyin Google sitenize hakettiği değeri verecektir, zaten PR değeri olarak da siteniz gayet iyi bir değerde. Hatta bence bir arttırıp PR değerini 6 yapması da bana gayet mantıklı geliyor. :D

  • Yazan: savaÅŸ oyunu Turkey Windows XP Internet Explorer 7.0 , 28 Aralık 2008 @ 6:44 pm

    Artık biz bir dahakı guncellemeyı beklıyoruz ınsallah bızımde dıger arkadaslar gıbı bol bol prlerımız olur.

  • Yazan: cicimol Turkey Windows XP Internet Explorer 7.0 , 8 Ocak 2009 @ 11:03 am

    cicimol , arkadaÅŸ , arkadaÅŸ arama , arkadaÅŸ partner , bayan arkadaÅŸ , partner , cicim ol

  • Yazan: Turgay Dogan Turkey Windows XP Mozilla Firefox 3.0.5 , 11 Ocak 2009 @ 2:57 pm

    PR6 nin PR2 ye link vermesi , PR6 i etkiler mi ?

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows XP Opera 10.00 , 11 Ocak 2009 @ 3:37 pm

    PR 6 sitenin nasıl bir site olduğuna bağlı ancak pek bir etkisi olmayacaktır. Çünkü PR 6 site demek düşük PR değerine sahip sitelere link vermeyecek demek değildir. Tam tersi her tür PR değerine link vermeli ki arama motorlarına PR değeri yükseltmeye çalışan bir site izlenimi vermesin. Ben düşük PR değerine sahip siteye de link veririm yükseğe de desin ki, kaliteli bir site izlenimi versin.
    Problem yok yani.
    Tabi link verilen sitenin spam amacı olup olmaması, ve PR 6 sitenin link verdiği diğer sitelerin de kalitesi önemli, onları da unutmamak gerekli.

  • Yazan: elis Switzerland Windows XP Mozilla Firefox 3.0.6 , 12 Åžubat 2009 @ 12:26 am

    bir anda google pagerank 0 dan 3 atlamak mümkün müdür acaba?

  • Yazan: E. Ali Turkey Windows XP Mozilla Firefox 3.0.6 , 12 Åžubat 2009 @ 8:09 am

    Mümkündür. PR yüksek en az bir siteden link verirlerse, ayrıca pekçok blogda veya sitede sizin blog veya site link verilerek anlatılırsa olabiliyor. Örnekleri görülmüştür.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows CE Opera 8.65 , 12 Åžubat 2009 @ 3:10 pm

    Ali sanırım o yorum bir spam yorum oluyor. Linkleri silip onayladım ama daha sonra siteye bakmamıştım neyse.
    Spam diyorum çünkü yukarıda da aynı sorudan bir tane var, okusaydı öğrenirdi. :)

  • Yazan: E. Ali Turkey Windows XP Mozilla Firefox 3.0.6 , 12 Åžubat 2009 @ 4:00 pm

    Evet, bu sayfada hem alakasız linkler hem yanlış şeyler çok (benim bazı yorumlarım da dahil olabilir). Bence temizlik yapmalısın ki bu sayfanın ziyaretçileri sadece gerekli ve doğru bilgileri edinebilsin. Unutmayalım ki insanlara bilgi sunuyoruz.

  • Yazan: FeRHaD Turkey Windows CE Opera 8.65 , 12 Åžubat 2009 @ 5:01 pm

    Evet sınav dönemleri vs. robot olmayan spam yorumlarla pek ilgilenmiyorum.
    Bir ara bir temizlik yapmam iyi olacak.

Bu yazıya bağlantılar

Bu yazıdaki yorumlar için RSS beslemesi. Geri izleme URI

Yorum yaz