Grindhouse: Death Proof (Ölüm Geçirmez)

____________________________________________________________________

Grindhouse: Death Proof (Ölüm geçirmez)Grindhouse: Death Proof bu gece izlediğim mükemmel bir film. Aslında filmde gereksiz bulduğum falan birçok kısım oldu ama ne yazık ki tuhaf bir şekilde bunları telafi edecek zevki de aldığımı hissettim film bittiğinde. İzlenir mi, izlenir! 😀

Grindhouse: Death Proof (Ölüm Geçirmez) ilk kurbanlar. :DGrindhouse: Death Proof öncelikle birkaç sürtük hatunun muhabbeti ile başlıyor. Bunlar bir göl kıyısına takılmaya gidecekler ve yanlarında erkek olmayacak. Öncesinde de bir bara gidiyorlar falan. Bunlardan biri bir radyo programı sunucusu ve programında bir arkadaşının onu kim görürse ona kucak dansı yapacağını söylüyor. Bara da bu adam geliyor tabi ve bir miktar gereksiz ayrıntıdan sonra kız bu adama kucak dansını yapıyor. Kucak dansını Dublör Mike’a (Kurt Russell) Arlene (Vanessa Ferlito) yapıyor. Kucak dansı da müzik eşliğinde kadının seksi hareketlerle erkeğin kucağında yaptığı bir dans işte.

Bundan sonra bir hatunla çıkıyor dublör Mike ve tam oralarda filmin heyecanlı ve güzel kısımları başlıyor. Mike’ın arabası normal bir araba değil. Eskilerde daha sayısal görsel efektler film endüstrisinde kullanılmaya başlamadan önce çekilen aksiyon filmlerindeki araba sahnelerinde güçlendirilmiş araçlar kullanılırmış. Yani araçlar tek çarpmada mahvolmayacak araçlarmış ki bu şekilde filmi daha düşük maliyet ve can kaybı ile bitirmek mümkün. Bu arabalara da ölüm geçirmez yani filmin adında dediği gibi death proof deniyormuş. Bu adamda da işte öyle bir araba var. Ve de arabada sürücü kısmı özel bir kabin içinde, bu kısım işte sürücüyü koruyacak kısım. Hemen yanıdaki koltuk ise bazen oraya kamera konduğu için atılmış ve bir demir oturak takılarak oturuluyor. İşte bu şekilde hatun buraya oturuyor ve Mike da en azından saygısızlık yapıp bacaklarına el uzatamayacağı için güvenli bir arabada olduğunu falan söylüyor. Sonra ana yola çıkarken kıza ne tarafa gideceğini soruyor. Kız ters tarafa gitmek isteyince basıyor gaza ve zaten demir koltukta oturan kız Mike arabayı birkaç kez sağ sol sarsınca altüst oluyor. Sonrasında kız yalvarmaya başlıyor ve Mike da aracın ölüm geçirmezlik fonksiyonunu kullanabilmek için şoför koltuğunda oturulması gerektiğini söylüyor ve birden fren yapıyor. Sonrasında da kızın suratı ön cama çarpıp mahvoluyor ve kızın işi bitiyor… 😀

Sonrasında film başında gösterilen kızların gittiği arabanın peşine takılıyor ve onları geçip biraz ileriden geri dönüyor. Tabi bizim seksi piliçlerimizin kafaları mükemmel, açmışlar müziği gidiyorlar. Mike da karşıdan hızla gelip bunlara çarpıyor ve bir görsellik şöleni ile kızların o an yaşadıkları görüntüleniyor… Kesinlikle izlenesi bir an burası. Kızlar ölüyor ama Mike sağ kalıyor. Görevli polis memuru suçlu olduğunu biliyor ama kanıtı olmadığından bir şey yapamıyor. Ayrıca oralarda ne olduğunu bilmiyorum, yakalayamadığım bir şeyler var ki polis memuruna Mike’ın doktoru pek iyi davranmıyor.

İkinci kurban grubu adayları. :)Bundan sonra da yine heyecansız uzun bir boşluk başlıyor. Aslında boşluk değil de uzun ve tekdüze bir kısım başlıyor. Sonrasında bitiş de mükemmel tabi ama bu sadece piliç manzaraları ile dolu uzun boşluklar farklı bir şekilde değerlendirilse çok iyi olacaktı.

Ayrıca Mike ilk olaydan önce hatun arabaya binince kendi binerken kameraya bakıp mükemmel bir bakış atıyor ki bu izleyiciyi de Mike’ın hisleriyle dolduruyor. Bu gülüşü daha sonrasında da ara ara çeşitli sahnelerde görüyoruz ki Mike’ın kendine güvenine ve eminliğine sağlam bir işaret…

Film müzikleri güzeldi, kucak dansı sahnesinde falan sahneyi destekliyorlardı.

Bunlar dışında tek şikayetim iki önemli an arasındaki bol gereksiz gelen sahne idi. Aslında gereksiz değil, sanırım bunlar Tarantino filmlerinin özellikleri ya da öğeleri gibi bir şey ama koyu hayranı olmayanlara anlamsız gelebiliyor. Kızlar uzun uzun cinsel hayatlarından, saçma sapan muhabbetlerinden bahsediyor ve bu kısımları izlemek boş boş bekliyor olmak hissi veriyor ki gerçek dünyada bu muhabbeti yapan kızların yanında sıkılırım ben.

Yeni olmayan arabalarla macera izlemek isteyenler için ise son kısmı mükemmel, burada adamdan intikamını alıyor doğa, bazı kadınlar yoluyla. 🙂 Kadın birliği oluşuyor, güçlü bir şekilde ve muhteşem bir bitiş oluyor. 😀

Özetle, araba düşkünü ve şiddet sahnesi görmek isteyen, araba kovalambacı izlemek isteyen vs. gidebilir. Uzun ve bana gereksiz gelen diyalogları dışında harika diyeyim. 😀