Trend olamayan #NoTayyip Twitter trendi

____________________________________________________________________

Pazartesi g羹n羹 saat 19.00 gibi Recep Tayyip Erdoan’dan ikayet癟i olan ve eletiren kullan覺c覺lar覺 #notayyip etiketini (hashtag) trendi olarak ilk s覺rada g繹rmek i癟in bir hareket balatt覺k. Bu yaz覺y覺 da ilk hareket ile Sal覺 g羹nk羹 ikincisi aras覺nda yazm覺t覺m, ikincisi amaca ula覺rsa yay覺nlamayacakt覺m, ama ite bu yaz覺 burada.

#NoTayyip etiketi Twitter’da trend olsa bile bir ey olmayacak diyenler var ki hakl覺lar. Zaten bu tepki babakan覺 oradan indirecek veya erken se癟im yapmas覺n覺 salayacak bir ey deil. Daha ziyade bir bizi g繹rs羹n, tepkili olduumuzu anlas覺n diye bir ey. Tabi haberler vs. ile duyurulmas覺 yoluyla da halka tepkili olduumuzu g繹stermek, konuya biraz dikkat 癟ekmek.

Daha 繹nceden UEFA d繹nemi #襤stanbul etiketi vs. birka癟 etiketle yapmaya 癟al覺m覺t覺k bir trend olay覺 ama o zamanlar Twitter’da u anki kadar T羹rk olmad覺覺ndan en ufak bir baar覺 olas覺l覺覺 bile olmam覺t覺. Bu sebeple hareketin nas覺l gideceini merak ediyordum.

#notayyip

Olay覺 Pazartesi 19.00’da balatt覺k. Ben Opera Twitter bileenini otomatie al覺p Twitter API izin verdik癟e otomatik olarak tivit bast覺m bir hesaptan. Dierinden de RT yapmaya 癟al覺t覺m falan. Zaten 19.00’da balayan olay saat 22.00 gibi dersten geldiimde umduumdan daha iyi bir d羹zeye gelmiti. Yani gayet iyi idi diyebilirim. Ancak bir t羹rl羹 trend olamad覺. Bunun bir sebebi belli bir zaman s覺kl覺覺nda gerekli olan tivit say覺s覺n覺n girilememesi, daha da 繹nemli nedeni D羹nya kupas覺 ile ayn覺 ana denk gelmemiz.

Fikrim D羹nya kupas覺 ile ayn覺 zamanda olmasa b羹y羹k ihtimalle #notayyip etiketini Twitter trendlerinde g繹receimiz. Ancak D羹nya kupas覺 Twitter’覺n ortam覺n覺 komple deitiriyor. Biz 80 bin kadar bir T羹rk Twitter n羹fusu ki bunun ka癟ta ka癟覺 #notayyip kampanyas覺na kat覺l覺yor belli deil. stelik bir de #oneminute taraftarlar覺 var ki onlar da bu 80 binin bir k覺sm覺n覺 oluturuyor. Bir de bunlar覺n sa癟ma olduunu d羹羹n羹p hi癟 olaya girmeyenler var…

B繹yle olunca da D羹nya kupas覺 nedeniyle tivitleyen onca kii sayesinde #worldcup etiketi devaml覺 listede ve Pazartesi g羹n羹 癟ou zaman trend listesinin en alt覺nda dururken deien s覺ralamada da oyuncu isimleri vs. d繹nd羹 durdu Twitter’da. Tabi bizim #notayyip etiketi de bu kadar tivit aras覺ndan s覺yr覺l覺p trendlere y羹kselemedi.

Ayr覺ca trend bal覺klara bakt覺覺m覺zda 癟ou son etiket, son 10 ve 20 saniyeler i癟inde girilmi. Bizim #notayyip etiketinde ise bir k覺sm覺 20 saniye i癟inde g繹r羹n羹yor dierleri de daha sonras覺nda… Asl覺nda 癟ok say覺da etiket girildi ama toplam olarak belirli bir anda girilen tivit say覺s覺 bu ie yetmedi.

Burada bir miktar plans覺zl覺覺n sonucu var. Herkes belli bir saatte tivit atmaya balad覺 ama o saatin D羹nya kupas覺 gibi b羹y羹k bir olayla ayn覺 anda olmas覺na ald覺r覺 edilmedi. stelik iki g羹n de. Haberlerde duyduum 繹n羹m羹zde iki g羹n kadar kupaya ara verildii bir boluk olaca覺. Yani b繹yle bir anda olsa daha fazla ans覺m覺z olabilirdi.

Hareketin yap覺lmas覺nda Ak-覺 Memnu tivitlerinin trendlerde ilk s覺raya gelmesi etkili oldu, ama bu 繹ncelikle tivitlerin doal olarak trendlere girmesi, ve burada g繹r羹lmesiyle kullan覺c覺lar覺n az覺p ( ) iyice ii abartmas覺 sebebiyle oldu…

Bir de kullan覺c覺lar覺n hepsinden iyi bir tepki oldu, iyi tivitler geldi ama s覺kl覺覺 yeterli deildi. Bu 癟羹nk羹 herkesin bir fikir d羹羹n羹p bunu tivitlemesine bal覺yd覺… Twitter Blog‘da kupa esnas覺nda bir anl覺k tivit rekoru k覺r覺ld覺覺 ve saniyede 750 tivit g繹nderildii yaz覺yor. Saniye ba覺na g繹nderilen tivit say覺s覺 TPS ile ifade ediliyor ki a癟覺l覺m覺 Tweets Per Second. Bana b繹yle bir servis i癟in az bile geldi bu rakam da…

Olay覺m覺za kat覺lan 1000 T羹rk Twitter kullan覺c覺s覺 var desek, belli kiilere 繹nceden tivitleyecekleri eyler belirlenip belirli bir zamanda balasalard覺 ve herkes de bunlar覺 “RT @tivitin_sahibinin_kullan覺c覺_ad覺 Yazd覺覺 tivit…” bi癟iminde retivit yapsayd覺, sadece 50 TPS deeri biz bile salayabilirdik belki, ve bundan da eminim asl覺nda. Daha da y羹ksek olabilirdi yani… Hatta 750 de 癟ok deil.

Twitter’覺n retivitlere nas覺l muamele yapt覺覺n覺 bilmiyorum, kendi retivit y繹ntemi onun i癟in daha kolay ama belki RT @kullan覺c覺 ad覺 eklinde olan eski y繹ntem daha 癟ok tivit manas覺na geldiinden daha 癟ok etiket demek de olabilir gibime geliyor. Yani Twitter’覺n RT y繹ntemi yerine eski RT ile daha fazla tivit salayabilirdik. Bu ekilde bir kiinin tiviti retivitler ile h覺zl覺 bir ekilde tekrarlanaca覺 i癟in TPS say覺m覺z da y羹kselmi olurdu.

Neyse, art覺k bu olay bitti, bunlar da baka bir deneme i癟in notlar覺m olarak kald覺… Ger癟i bir癟ok yay覺n organ覺n覺n dikkatini 癟ektik ve orada yer ald覺k. Hatta baz覺 Twitter kullan覺c覺lar覺n覺n tivitleri oralarda g繹sterildi ve kullan覺c覺 adlar覺 da orada ge癟ti. Filenmek diye de kabul ediyor baz覺lar覺 bunu. Muhtemelen bunlardan AKP’lilerin de haberi olmutur ki Tayyip bey de g繹rm羹t羹r herhalde… Hareket umduu gibi bir trend yaratamasa da elence yaratt覺, herkes Recep Bey’e olan g羹zel duygular覺n覺 d繹kt羹…

Baz覺lar覺 da bu #notayyip olay覺na kat覺lmad覺覺 gibi b羹t羹n tivit ak覺lar覺nda bunu g繹rd羹羹 i癟in bize s繹vd羹, rahats覺z oldu, hatta takibi b覺rakt覺, ama hareket devam etti. Kalan salara daha s覺k覺 sar覺l覺nd覺 falan.

Ha bir de, abi T羹rk milleti diye mi bilmem de ka癟 kez k羹f羹r etmeyin su癟lu duruma d羹ersiniz diye tivitler d繹nd羹 ortal覺kta, ama yine millet s繹vd羹 gitti. Ne az覺 bozukuz abi…

Ha bir de konuyla ilgili neler d繹nm羹 merak ediyorsan覺z, al覺n size Twitter’da #notayyip aramas覺