Evet vs. Hayır

____________________________________________________________________

Şimdi başlıkta Evet vs. Hayır yazdım ama sonucun Evet çıkacağını anlamak için referanduma gitmeye gerek yok. En basit teknik sebeplerden tutun da insan lakabını taşıyan şerefsiz yaratıkların oyunlarına kadar çok çeşitli sebeplerden sonucun evet çıkacağı, bilinçli bir şekilde evet diyecek kitleyi aradan çıkarsak bile mümkün görünüyor. 🙂

Evet mi çıkmalı hayır mı çıkmalı bu konuya hiç girmeyeceğim, aylardır böğüre böğüre tartışılıyor zaten her yerde.

Beni rahatsız eden de bu saçma sapan tartışmalar. Liderlerin sonuç belliyken dahi o ciddi iddialı konuşmaları yapmalarını hala anlamıyorum, eskiden de bahsetmiştim bundan. Daha doğrusu ben şu an ’de lider diyebileceğim bir büyüğün olduğunu düşünmüyorum. Ama özetle hepsine cep lideri diyebilirim, yıllardır gelip giden çoğunun olduğu gibi. Hepsi cebini büyütür ve iner o koltuklardan, başka bir liderliklerini görmemişim pek. Tabi bu biraz kafamdaki ideal yaşam hayallerine göre kanım…

Referandum sonucu açıklanacak, büyük ihtimal EVET çıkmış olacak. Hatta “Anayasa değişikliği yapılmamalı değil mi?” diye sorulmadan teknik olarak konudan habersiz herkes, ki çoğu kişi hala her şeyden habersiz, refleks olarak olumlu şıkkı yani EVET şıkkını seçeceğinden sandıklardan HAYIR çıkması imkansız. 🙂 Bir kez HAYIR deme kararı almak, o anda EVET seçeneğine göre beyinde daha fazla işlem gücü ve veri iletişimi demek ki, ne olduğunu bilmeyen vatandaş kısayolu tercih edecek.

Peki farzedelim ki referandum sonucunda HAYIR çıktı, ne olacak? Gece yatacağım, öğle vakitleri kalkacağım, kahvaltı yapacağım. Twitter’da, genel Ağ’da ne var ne yok bakacağım. Belki bir yazı, belki birkaç satır kod yazacağım, belki bir şeyler okuyacağım vs. Çarşıya gidecek alışveriy yapacağım, eve dönecek, tıkınacağım…

Peki farzedelim ki referandum sonucunda EVET çıktı, ne olacak? Gece yatacağım, öğle vakitleri kalkacağım, kahvaltı yapacağım. Twitter’da, genel Ağ’da ne var ne yok bakacağım. Belki bir yazı, belki birkaç satır kod yazacağım, belki bir şeyler okuyacağım vs. Çarşıya gidecek alışveriy yapacağım, eve dönecek, tıkınacağım…

Ben önemli bir yönetici falan değilim, hele RTEC’nin başına geçecek Recep Bey de değilim ki, bu referandum beni bu kadar ilgilendirmiyor. HAYIR çıkarsa günlük yaşamıma devam edeceğim, EVET çıkarsa yine devam edeceğim, ama sivil bir anayasa ile. Militarizmi de faşizmi de sözde demokrasileri de saçma bulan biri olarak bana bu değişikliğin pek önemi yok. İki durumda da hala sıradan bir vatandaşım, giren her kazık bana giriyor olacak…

ÖSYM’nin başına gelenler düzelecek mi bu sonuçta? Hayır, tabii ki de değil. O zaman başımın ağrısı devam ediyor demek. —, +++ olacak mı? Hayır.

Tamam, o kadar önemsiz bir şey değil bu referandum, ama çok büyük şeyler getirecek, ya da çok büyük şeyler götürecek gibi günlerce ekranlardan, gazetelerden, sosyal ortamlardan, parti araçlarının böğüren köpek seslerine benzer sesler çıkararak yaptığı propagandalar ve tartışmalar bana gereksiz geliyor. O kadar tartıştılar tamam ama, hala çoğu kişi bunun ne olduğunu bilmiyor! O kadar tartıştılar ama hala EVET diyen kesim de HAYIR diyen kesim de düşünüp karşı tarafı anlayıp ona geçmeyi düşünmüş değil! Yani her şey gereğinden fazla ve gereksiz bir şekilde yapıldı. Üstelik evet sonucunun çıkacağı hala bu kadar belli iken…

Şu da var ki bu anayasa değişikliğine karşı olanlar, muhalefet partisi aynı şeyi yapmaya kalksa evet demeyecek mi!

Bu konuda daha ciddi konuşulacak şeyler var tabii ki ama, bana hepsi saçma geldiğinden konuşmaya gerek duymuyorum. O kadar abartılması da sıktı artık.

Devamında hala kapitalist bir düzende yaşıyor olacağız, kapitalizm hala anamızın avradımızın peşinde bizi kovalayıp ağzımıza edip duruyor olacak. Ha farzedelim evet çıktı ve hatta RTEC kuruldu, zaten kapitalizmin tepesindekilere kulluk kölelik yapıyoruz, varır ona da yaparız, çok mu koyacak. O da kapitalizmin kölesi değil mi?

Bu arada bu referandum olayı, Türkiye’de operatörlerin 3G hizmeti vermeye başlayacağı ilk gece kadar heyecanlandırmıyor beni. O gece ne oldu, bulunduğum ilçede 3G desteği verilmediğini öğrendim, hayal kırıklığı… Bu olay da öyle işte, dünyanın sonu gelmiş gibi yapılan tartışmalar sonucunda çıkacak bir şey yok.

Biz hala yaşıyor olacağız, herkes hala yaşıyor olacak, hala ağzımıza ediliyor olacak, ama şekilleri değişik olabilir, çok mu önemli…