Milli Ekonomi Modeli!

____________________________________________________________________

Nedendir bilmem biriler bana bir e-posta göndermiÅŸ. Abone olduÄŸum bir yer olduÄŸunu sanmıyorum da Milli Ekonomi Modeli diye bir ÅŸeyi öven biekonomi modeli hakkında biraz tanıtım ve ilgili bir kongre hakkında bilgi vardı. Zaten derslerim hep akÅŸamları olduÄŸundan bir ana haber bültenini doÄŸru düzgün izleyebilen biri deÄŸilim. AÄŸ’dan da ekonomi haberlerine pek bakmıyorum. Neyse, e-posta şöyle idi:Uluslararası Bağımsız Ekonomi Modeli BirdliÄŸi

24 Ocak Pazar günü 7’ncisi gerçekleÅŸtirilen Uluslararası Milli Ekonomi Modeli Kongresi’ne katılan yüzlerce bilim adamı hep bir ağızdan tüm dünyaya Milli Ekonomi Modeli’yle yeni bir dünya kurulacağı müjdesini verdi.

Almanya’dan, Rusya’dan, Azerbaycan’dan, Macaristan’dan, Estonya’dan Bosna Hersek’den Kazakistan’dan ve Türkiye’nin önemli isimleri de Kongrede KonuÅŸmacı olarak buluÅŸtu
Kongrede Avrupa’nın baÅŸlıca iki ekonomisi olan Rusya ve Almanya’dan çok sayıda konuÅŸmacı yer aldı. Bu konuÅŸmacıların arasında Uluslararası Bağımsız Ekonomi Modeli BirliÄŸi BaÅŸkan Yardımcısı Prof. Dr. Vladimir Lisiçkin de yer aldı. Rusya’dan katılan ve kongrede konuÅŸma icra eden bu ülkenin önde gelen diÄŸer iktisatçı akademisyenleri ise ÅŸunlar: Matematiksel iktisat alanında dünyanın sayılı isimlerinden biri olan Prof. Dr. Viktor Volkonski, Rusya BaÅŸbakanı Vladimir Putin’in iktisat ekibinde yer alan Prof. Dr. Viktor Minin ile Prof. Dr. Valeri Lebedev ve Prof. Dr. Yuri Gavrilets, Dr. Haydar Åžaydulin.  Kongrede Almanya’dan da önde gelen iktisatçılar yer aldı. Daha önce düzenlenen Milli Ekonomi Modeli kongrelerinde de ‘dikkat çekici’ deÄŸerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Irina Hundt, Prof. Dr. Ahad Rahmanzade, tarım alanında dünya çapında bir uzman olan Prof. Dr. Ernst Zurek ve Prof. Dr. F. R. Grabau, Bursa’ya gelerek tebliÄŸ sundu.
7. Milli Ekonomi Modeli Kongresi’nde Estonya’dan Azerbaycan’a, Bosna  Hersek’ten Kazakistan’a önemli konuÅŸmacılar yer aldı. Kazakistan’ın en tanınmış iktisatçısı olan Prof. Dr. Sabden Orazalı, bu isimlerin başında geliyor. Tataristan’dan gelen Gülnar Baltanova da kongrede yer alan önemli isimlerden biri olarak dikkat çekti. Kongreye Avrasya coÄŸrafyasından katılan diÄŸer konuÅŸmacılardan bazıları ise ÅŸunlar: Prof. Dr. Rovsen Guliyev (Azerbaycan), Prof. Dr. Sekib Sokoloviç (Bosna – Hersek), Prof. Dr. Jyri Kadak (Estonya), Prof. Dr. Vugar Seidov (Macaristan).
Kongrede Türkiye’den de önemli isimler birer konuÅŸma yaptı. Bu isimler arasında öne çıkanlar ÅŸunlar: Prof. Dr. Mehmet Palamut (UludaÄŸ Üniversitesi Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Ömer EÄŸercioÄŸlu (Gaziantep Üniversitesi Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Ata Selçuk (Fırat Üniversitesi eski Öğretim Üyesi), Prof. Dr. İbrahim ArslanoÄŸlu (Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Cahit  Babuna (İstanbul Üniversitesi eski Öğretim Üyesi), Selim Kotil (İktisatçı), Prof. Dr. Hidayet Sarı (İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Ömer SaraçoÄŸlu (İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi).
Kongre’ye katılan yüzden fazla yerli ve yabancı akademisyen yaÅŸanan global krizden yegane çıkış formülünün Milli Ekonomi Modeli olduÄŸunu hep bir ağızdan tüm dünyaya haykırdılar. BaÅŸkanlığını Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın yaptığı ve Rusya Bilimler Akademisi’nden Prof. Dr. Vladimir Lisichkin’in baÅŸkan yardımcılığını yürüttüğü Uluslararası Bağımsız Ekonomi Modeli BirliÄŸi (UBEMB) tarafından düzenlenen kongreye ilgi çok büyük oldu. VatandaÅŸların hıca hınç doldurduÄŸu BUTTİM Uluslararası Kültür Merkezi’nde tebliÄŸlerini sunan yerli ve yabancı akademisyenlerin konuÅŸmaları sık sık alkışlarla kesildi. Kongrede 40’tan fazla bilim adamı tebliÄŸ sundu. Kongrenin kapanış konuÅŸmasını ise Milli Ekonomi Modeli ve Sosyal Devlet – Milli Devlet eserlerinin sahibi Prof. Dr. Haydar BaÅŸ yaptı.

Prof. Dr. Ahad Rahmanzade: Kongreye katılmak onur verici
Kongreye Almanya’dan katılan Prof. Dr. Ahad Rahmanzade, “Global krizin atlatıldığı ÅŸeklindeki görüşlere katılmıyorum. Ülkeler her geçen gün daha fazla krize batmaktadır. Milli Ekonomi Modeli’ndeki formüller uygulanmadan bu krizlerin önüne geçilmesi asla mümkün deÄŸildir. Bu kongreye gelebilmek için tam 17 saat yolculuk yaptım. Ama dünya için ekonomik sorunlardan kurtuluÅŸ reçetesi olan Milli Ekonomi Modeli Kongresinde olmaktan onur duyuyorum” diye konuÅŸtu.
Prof. Dr. Irina Hundt: Öğrencilerimle MEM’i tartışıyorum
Kongreye katılan yabancı akademisyenlerden biri olan Prof. Dr. Irina Hundt, sık sık alkışlarla kesilen konuÅŸmasında Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın fikirlerinden akademik çalışmalarında sürekli olarak istifade ettiÄŸini dile getirdi. Prof. Dr. Hundt, Dressten Üniersitesi’nde eÄŸitim verirken öğrencileriyle Milli Ekonomi Modeli üzerinde sık sık tartışma yaptıklarını söyledi.
Prof. Dr. Victor Volkonsky: MEM’le yeni bir dünya kurulacak
Kongreye Rusya’dan katılan Prof. Dr. Victor Volkonsky konuÅŸmasında tek kutuplu dünyanın sonunun geldiÄŸini söyledi. Yeni bir dünyanın kurulacağını inandığını söyleyen Prof. Volkonsky, “Hep birlikte Milli Ekonomi Modeli’nin formülleriyle tüm dünyayı krizlerden kurtarabiliriz. Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın ortaya koymuÅŸ olduÄŸu Milli Ekonomi Modeli yeni bir dünya kurmakta çok önemli bir aktör olacaktır” diye konuÅŸtu.
Dr. Ali Haydar Åžaydulin : Rusya MEM’in bir çok baÅŸlığını hayata geçirdi.
Kongreye Rusya’dan katılan ve yüksek lisans eÄŸitimini Harvard Üniversitesi’nde tamamlamış olan Dr. Ali Haydar Åžaydulin, MEM’in Rusya’daki uygulamaları konusunda önemli bilgiler aktardı. Halen Moskova’da bir çok uluslararası kuruluÅŸun finans uzmanlığını yürüten ve Kongrede ilk konuÅŸmacı olan Åžaydulin, Milli Ekonomi Modeli’nin küresel krizle birlikte bir çok ülkede uygulanmaya baÅŸlandığını vurgulayarak, ÅŸunları söyledi:
“Rusya bilim adamları adına diyebilirim ki, Milli Ekonomi Modeli nadir bir çalışmadır. Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın kitabında vurguladığı fikirler bir çok ülkede hayata geçirilmeye baÅŸlanmıştır. Bu konuda Rusya’dan bir kaç örnek vermek istiyorum: Prof. Dr. Haydar BaÅŸ, milli paraya büyük önem vermektedir. Bu sistemi günümüzde bir çok ülke uluslararası ticarette kullanmaya baÅŸlamıştır. Rusya da artık dış ticarette kendi parasına öncelik vermektedir. BaÅŸka bir örnek ise devletin doÄŸal kaynakları ile madenlerini kontrol etmesiyle ilgilidir. Rusya’da Devlet BaÅŸkanı Medvedev ile BaÅŸbakan Putin, yeraltı kaynaklarını özel sektörün elinden alarak devletleÅŸtirmiÅŸtir. Bir baÅŸka örnek ise nüfus artışının desteklenmesidir. Rusya’da devlet doÄŸan her çocuk için ailesine tam da Milli Ekonomi Modeli’nde vurgulandığı gibi 300 bin Ruble (10 bin Dolar – yaklaşık 15 bin TL) doÄŸum ikramiyesi vermektedir. İşte bunlar Haydar BaÅŸ’ın fikirlerinin Rusya’da günlük hayata nasıl yansıdığını ortaya koymaktadır. KonuÅŸmamı bitirirken bir üzüntümü sizinle paylaÅŸmak istiyorum. O da Haydar BaÅŸ’ın Rusya’da doÄŸmamış olması ve onunla aynı ülkenin vatandaşı olmayışımızdır.”
Prof. Dr. Ömer Eyercioğlu : Krizin yaklaştığını önce Haydar Baş bildi
Gaziantep Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer EyercioÄŸlu da, kongrede yaptığı konuÅŸmada yaklaÅŸan ekonomik krizi ilk kez Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın tespit ettiÄŸini belirtti. Batı dünyasında ve Türkiye’de “krizi bilen adam olarak Ruobini’in isminin geçtiÄŸini” hatırlatan EyercioÄŸlu, bunun gerçekleri yansıtmadığını vurguladı. EyercioÄŸlu, ÅŸunları söyledi: “Prof. Dr. BaÅŸ, Roubini’den aylar önce 2005’te düzenlenen Birinci Milli Ekonomi Modeli Kongresi’nde yaklaÅŸan küresel ekonomik krizi haber vermiÅŸtir ve kapitalizmin çökeceÄŸini söylemiÅŸtir.” Küresel kriz ile birlikte kapitalizmin çöktüğünü dile getiren EyercioÄŸlu, ABD baÅŸta olmak üzere Batı ülkelerinin krizden çıkış için trilyonlarca dolar basıp bankalara ve büyük ÅŸirketlere verdiklerini hatırlattı. EyercioÄŸlu, SP Genel BaÅŸkanı Numan KurtulmuÅŸ’un Bağımsız Türkiye Partisi Genel BaÅŸkanı Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın 22 Temmuz 2007’deki seçimlerden önce noterden tasdik ettirerek ilan ettiÄŸi vatandaÅŸlık maaşı projesinin yıllar sonra kendi projesiymiÅŸ gibi halka anlattığını vurguladı.
Kapanış konuşmasını Prof. Haydar Baş yaptı
Kongrenin kapanış konuÅŸmasını ise Milli Ekonomi Modeli ve Sosyal Devlet – Milli Devlet eserlerinin sahibi Prof. Dr. Haydar BaÅŸ yaptı. KonuÅŸmasında ABD’de baÅŸlayan morgage krizinin sebepleri üzerinde duran Prof. Dr. BaÅŸ, Krizin ABD’de baÅŸladığını ama ABD’yle sınırlı kalmadığını söyledi. ABD’nin bir tüketim ülkesi olduÄŸunu söyleyen Prof. Dr. Haydar BaÅŸ “ABD para basıyor dünya ülkelerinin ürettiklerini ithal ediyor. ABD halkında tüketim kabiliyeti yok oldu. ABD’ye ihracat yapan ülkelerde bu yüzden krize girdi. Amerika’da 3 yıl içerisinde 35 banka battı. 1 trilyon 75 milyar dolar zarar ettiler” diye konuÅŸtu.
Prof. Dr. Victor Minin : MEM karşısında diğer sistemler kar gibi eriyor
Kongreye katılan yabancı akademisyenlerden Rusya Bilimler Akademisi Üyesi Prof. Dr. Victor Minin, Türkiye’yi ve Türkleri Müslüman oldukları ve Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ı yetiÅŸtirdikleri için sevdiÄŸini söylediÄŸi konuÅŸmasında Kapitalizm düzeninin sona ermekte olduÄŸunu söyledi. “Batı kan dökmekten baÅŸka bir ÅŸeyden anlamaz” diye konuÅŸan Prof. Minin, “Batı medeniyetinin artık dünya ülkelerine sunacağı bir ÅŸey kalmadı. Batının teklif edebileceÄŸi tek bir ÅŸeyi kaldı; savaÅŸ… Ama kimse savaÅŸmak istemiyor. Dolayısıyla günümüzün savaÅŸları para savaÅŸlarına dönüşmüştür. Faize dayanan iktisat sistemi çöküyor. Bu süreç, Allah-ü Teala’nın öngördüğü doÄŸal ve objektif bir süreçtir. Eski iktisat modelleri Bursa’ya yaÄŸan kar gibi eriyip gidiyor. Milli Ekonomi Modeli dönemi geliyor. Ben sizi seviyorum. Ülkenizi seviyorum. Lideriniz Haydar BaÅŸ’ı seviyoruz” dedi.
Prof. Dr. Baş Şii-Sunni ayrımına son verecek
KonuÅŸmasında Prof. Dr. Haydar BaÅŸ’ın Ehli Beyt üzerine yayınlamak üzere olduÄŸu Hz. Ali ve Hz. Fatıma kitaplarının önemine de deÄŸinen Rus bilim adamı Prof. Dr. Victor Minin, “Haydar BaÅŸ Milli Ekonomi Modeli’yle ayaÄŸa kaldırmaya çalıştığı İslam dünyasında Åžii- Sünni ayrımına da son vermeye çalışıyor” dedi. Prof. Minin şöyle konuÅŸtu: “Ehli Beyt üzerine çalışmalarıyla Prof. Dr. Haydar BaÅŸ Batı dünyasının sürekli kaşıdığı Åžii-Sünni ayrımcığını çözmeyi amaçlamış. Bu ayrımcılığın çözümü ileride Müslüman ülkeler arasında çıkabilecek çatışmaları önleyecektir. Prof. BaÅŸ sadece problemi teÅŸhis etmekle kalmamış çözümü için de adım atıyor. Bundan dolayı Haydar BaÅŸ’ı bir kez daha tebrik ediyorum.”
Merkel AB’nin bittiÄŸini itiraf etti
Kriz sonrası Avrupa’da dört ülkenin liderinin buluÅŸtuÄŸunu ve bu buluÅŸmada Almanya BaÅŸbakan’ı Merkel’in “Her koyun kendi bacağından asılır” dediÄŸini dile getiren Prof. Dr. Haydar BaÅŸ, Merkel’in ifadelerinden AB’de herkesin başının çaresine bakacağının anlaşıldığını ve bunun da AB’nin artık bitmiÅŸ olması anlamına geldiÄŸini söyledi. Almanya yıllar önce Euro para birliÄŸine girme kararı aldığında bunun Almanya için sonun baÅŸlangıcı olacağını söylediÄŸini açıklayan Prof. Dr. Haydar BaÅŸ, daha sonra yaÅŸanan geliÅŸmelerin kendisini haklı çıkardığını söyledi.
AB rozeti takanlar millete bir ÅŸey veremez
KonuÅŸmasında Saadet Partisi lideri Numan KurtulmuÅŸ’un Milli Ekonomi Modeli’nden kopya çekerek, “800 lira vatandaÅŸlık maaşı vereceÄŸiz” sözüne de deÄŸinen Prof. Dr. Haydar BaÅŸ, Erbakan’ın kurmaylarından olan Saadet Partisi eski Genel BaÅŸkanı Recai Kutan’ın yıllar önce, “Bir yakamızda AB rozeti öteki yakamızda parti rozeti var” dediÄŸini hatırlattı. Bu mantıkla iki yakanın bir araya gelmesinin asla mümkün olmadığını söyleyen Prof. Dr. Haydar BaÅŸ ÅŸunları söyledi: “Numan Bey ‘800 lira vatandaÅŸlık maaşı vereceÄŸim’ diyor. Sen serbest piyasa diyorsun. Devlet küçülecek diyorsun. Para basmak enflasyona sebep olur diyorsun. O zaman sen bunu nasıl yapacaksın? Tayyip Bey senden daha mahirdir. O bunu yapamadı sen nasıl yapacaksın?”

KiÅŸisel görüşüm. Bu tür ekonomi modeli denemeleri falan iyi ama parasal ekonominin ne kadar iyi bir ÅŸey olduÄŸunu yıllardır görmekteyiz. ABD ve paranın üretimi ile ilgili hatalı kısımları çıkarsak da paraya dayalı bir ekonominin uzun vadede zenginden baÅŸkasına faydası olmayacaktır. AB rozeti deÄŸil söz konusu bir para olduÄŸu sürecene rozeti takarsanız takın yine iÅŸe yaramayacaktır. Olması gereken bunlar yerine Kaynak Temelli Ekonomi benzeri mdern, özgürlükçü ve köle gücüne deÄŸil de doÄŸa gücüne dayanan parasal olmayan sürdürülebilir ekonomiler geliÅŸtirmektir. Tabi bunun da yerine getirilmesi hem kolay deÄŸil, hem de hazır deÄŸiliz böyle bir ÅŸeye. Bu sebeple ÅŸimdilik bu tür ekonomi olayları yine de insanı umutlandırıyor. Ne de olsa daha uzun yıllar bu para ile birlikte yatıp kalkacağız. ABD’nin krize dayalı para ekonomisi yerine farklı bir ÅŸeyi denemek de iyi olur. 🙂

Yalnız bu arada şöyle bir şey de var ki akşam derslerimde çok haber kaçırıyorum lan. 🙂

9 Yorum

  • Yazan: Halil Ahmet ÇAKIR, 3 Åžubat 2010 @ 5:26 pm

    Para bas->Borçları öde -> Ülke düze çıksın mantığına sahip bi ekonomi modeli, bu olayda enflasyonun tavan yapacağını 6 yaşındaki çocuk bile anlarken ne hikmetse yüzyılın süper dehası Haydar BaÅŸ ve müridleri ısrarla reddetmekte. Hadi her ÅŸeyi geçtim sitelerinde, televizyonlarda orada burada, konferanslarına katılımlarıyla övündükleri yabancı “bilim insanlarının” adları kendi siteleri ve yakınlığı herkes tarafından bilinen siteler haricinde hiçbir yerde geçmiyor, http://www.youtube.com/watch?v=VclwIDSLL00#t=06m09s bu İngilizce ile Harvard’da çaycı bile olabileceÄŸini sanmıyorum.

  • Yazan: aynur kara, 10 Åžubat 2010 @ 1:31 am

    arkadaşlar bence biraz uyanık olmayı artık farklı şekillerde yol aramayı denemek kötü sayılıyor heralde ,yıllardır sömürüldüğümüz yetmedimi biraz refah ve mutluluk bizmde hakkımz ve bu insan bizim içimizden çıkan biri bunun daha çok değerini bilmeliyiz. ayrıca arkadaşım sana katılmıyorum bu insanın diğer kanallarda gösterilmemesinnin sebebi onun suçumu bunun üstünü örtmeye çalışan medyanınmı biraz düşünmek gerek diyorum kedi ağaca çıkanca bi olay olan ülkede yaşıyoruz okadar bilim adamı bunu tasdiklemiş hadi atıyorum saçma sapan bile olsa buna neden yer verilmio bence bu nokta çok önemli birileri birşeylerin duyulmasını ve gelişmesini istemiyo tek sorun bu sadece biraz uyanık olsak yeter diyorum

  • Yazan: erman, 11 Åžubat 2010 @ 2:52 am

    “YARASALAR GUNEŞİ ASLA GÖREMEZ”dunyanın bir çok ulkesinden konusunda uzman iktisatmatematikçisi,ekonomisler,baÅŸbakanların danışmanları ve daha birçok bilim adma bu tez karşısında ÅŸu kanıyı vardılar” bu tez yalnız turkiye deÄŸil dunyayı kurtarır”dediler ve baÅŸta rusya olmak uzere dunyanın birçok ulkesi bu modeli hemen ulkelerinde uygulamaya baÅŸladılar hatta abd ve vatikan bile fakat ulkemizde boyalı basının sansuryle bu tarihi olay gözlerden kaçırıldı duyan sabit fikirli cahil insanlar sanki ekonomiyi dunyanın sayılı profoserlerinden daha iyi biliyormus gibi boyle birÅŸey olamz bu adam yalan söyluyor,sahtekar ÅŸeyh dediler ve abd ye kulluk eden ab kapısında dilencilik yapan ve tefeci ımf muhtaç kalan siyasileri iktidara taşııdlar oy veren bu beyinsiz topluluÄŸu zeka testini tabı tutmak lazım hem kendilerini yaktılar hemde bu konuda duyarlı vatnadaÅŸları

  • Yazan: güneÅŸ, 15 Mart 2010 @ 3:02 pm

    bu modeli duyduÄŸumda ilk baÅŸta şüphelerim vardı.Daha sonra araÅŸtırdım ve aslını gördüm arkadaşımın da dediÄŸi gibi bu olayı gizliyolar.Yani nasıl bi zihniyet ki bu oyunu göremeyen bir çok insan var . Onlara söyleyeceÄŸim tek ÅŸey geçmiÅŸten gelen TÜRK BAÄžIMSIZLIÄžINA SAHİP ÇIKIP TARİHSİZ KATİL ABD’NİN VE ÇÖKMEKTE OLAN AB’NİN KARÅžISINDA TÜRK OLDUKLARINI UNUTMAMALARIDIR.

  • Yazan: busra, 24 Nisan 2010 @ 9:10 pm

    bencede bu modeli hiç biyerde yayınlamıyorlar yayınlayıp halkın bilinclenmsı gerekıyo ayrıca arkdas bu modelın para olmadan olmayacağını yazmıs ben bunu yazan arkdasa bu modeli daha iyi inclemesını onerıyorum kıo içindeki ayrıntıları gorsun ayrıca o adamlar putinin yardımcısı filan yani nasıl bulamdınıa sasıyorum kıytırık bi magazin haberını her yerde goruyoruz<z soruyorum neden bunlar yalan bile olsa baska kanllrda yok cunku bu kapay,tılmaya calıslıo halkın orenmesını istemıorlar cunku butun yazılanlar doru

  • Yazan: özlem, 17 Mayıs 2010 @ 11:18 pm

    ArkadaÅŸlar her ÅŸey açık ve net ortada.Biz güvenemiyoruz ya Türk insanı bir buluÅŸ yapamaz diyoruz yabancıları önemsiyoruz ya dünya sayın BaÅŸ’ın elini öpüyor.Bunlar da açık ve nett 7 kongresi düzenlenen Milli ekonomi modelini araÅŸtırısanız görürsünüz.DiÄŸer kanalların ne önemi var açın bakınn o ilim adamlarının konuÅŸmalarını yeter ölçü satılmışların kanallarında yayınlanması mı???

  • Yazan: murat mert, 28 Haziran 2010 @ 8:45 pm

    HALİL AHMET ÇAKIR İSİMLİ ARKADAŞ
    yazınıza harward gibi entellektüel imgeler koyarak zekanızı ispatlayamazsınız.para basmakla enflasyon olacağını 6 yaşındaki çocuk biliyor ama ben bilmiyorum ÅŸimdi size soruyorum NE KADAR PARA BASARSAK ENFLASYON OLUR???? bu soruya ukalaca cevap vermenizi bekliyorum.senyoraj nedir? GSMH nedir?ÅŸu anda türkiyede kaç lira nakit para piyasada dolaşıyor sizin haberiniz varmı?GSMH nın yüzde ikibuçuÄŸu.bunu okuyup yorumlayamayacak kadar kör yorum yaparak ekonomi ukalalığı yapmayın …ABD parayı basıp bize faizli borç olarak satıp piyasaya sürünce enflasyon olmuyor ben kendi paramı basınca enflasyon oluyor öylemi? Haydar Hocanın lafını edecekseniz teknik konuÅŸun makro ekonomi analizini eleÅŸtirin gücünüz yetiyorsa

  • Yazan: İlhan GÜL, 21 Ekim 2010 @ 8:11 pm

    Selam!
    Arkadaşlar, ben Milli Ekonomi Modeli kitabını aldım ve taradım. Linkini sunuyorum. İlgilenen arkadaşlar lütfen indirsin ve incelesin. Ondan sonra da istediği yorumu yapsın. Çünkü bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan insanımız çok; biz üniversiteliler veya mezunlarımız bari böyle yapmasın:

    Blog sahibi notu:
    — Kitabın yayınlanma hakları ne durumdadır bilmediÄŸimden baÄŸlantıyı yayınlamayı uygun görmedim. —

  • Yazan: m-yasin pervanlar, 6 Ocak 2011 @ 8:26 pm

    insanlar neyi hakederse o ÅŸekilde yaÅŸar öyle yönetilir. ÅŸuanda milli bilincinden manevi yaÅŸama gayesinden uzaklaÅŸmış olan türkiye cumhuriyeti toplumu kültür yapısından uzaklaÅŸtırıldığı halde bilinçsiz olmaya çalışarak eÄŸitim ve inançlarının çürütülmesine karşı olmamakla beraber bu imkanları dış güçlere elleriyle tanıyarak dünyanın her bölgesinde türk ve müslümanlar katledildiÄŸi halde sessiz kalarak ölüm ve sonrasından uzaklaÅŸmış gündelik yaÅŸam çabası içerisinde doÄŸruyu yalnışı bile ayırt edemeyecek duruma gelmiÅŸken bu millet zamanın alparslanı fatihi yavuzu kanunisi atatürk ü gibi lider PROF. DR. HAYDARBAÅž ı hakediyormu? haketmiyor 🙂 çok uzaklara gitmeye gerek yok daha 1 hafta öncesinde tüm manda ve himaye savunuculuÄŸu yapan basın ve medya mekke nin fethinimi gündem etti yılbaşı eÄŸlencelerinimi? halk ibadet e mi yönelik zevki duygularlamı boÄŸuÅŸuk 🙂 kimse kendini kandırmasın ALLAH nurunu tamamlıcak ama bunu hakeden bir toplumla. bu arada kafasının içinde 2 kelimeyi seçip yanyana koyarak cümle oluÅŸturamayanlar prof dr. HAYDARBAÅž ın adını gereksiz münakaÅŸaların içine dahi sokmasınlar çünkü HAYDARBAÅž ın karşısına kral gelse taçsız geri gider..!! ALLAH tez zamanda hatalarıylada olsa tüm kardeÅŸlerimizi uyandırsın bize elin yunanlısı amerikalısı avrupası sahip çıkmayacak bize yine biz sahip çıkıcaz kendi insanımıza güvenelim su uyur düşman uyumuyor iÅŸte su bile uyandı bizler nasıl uykuya dalmışız öyle…

Bu yazıya bağlantılar

Bu yazıdaki yorumlar için RSS beslemesi. Geri izleme URI

Yorum yaz